Všeobecné obchodní podmínky
1. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
1.1. Tyto VOP upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 a násl. Občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti Lab In a Vás při vytvoření Rezervace a při poskytování Služby společností Lab In, vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavřené prostřednictvím Mobilní Aplikace či Webové Aplikace nebo v rámci vzájemné komunikace mezi Lab In a Vámi.
1.2. S VOP máte možnost se seznámit kdykoliv před vytvořením Rezervace a před zahájením poskytováním Služby. VOP jsou neustále dostupné v aktuálním znění v Aplikaci.
1.3. Přijetím VOP a vytvořením Rezervace dochází mezi Lab In a Vámi k uzavření smlouvy o poskytnutí služby („Smlouva“).
1.4. Předmětem Smlouvy je povinnost Lab In poskytnout Vám objednané Služby a poskytnout Vám Výsledky a Vaše povinnost uhradit za to Lab In sjednanou Cenu.
2. DEFINICE
2.1. „Lab In“ nebo také „my“ je společnost Lab In – Institut laboratorní medicíny, s.r.o., se sídlem Blahoslavova 18/5, Drahovice, 360 01 Karlovy Vary, IČO: 25230271, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 10836 vedenou u Krajského soudu v Plzni.
Kontaktní místo: e-mail
2.2. „Uživatel“ nebo také „Vy“ označuje vás jako uživatele Služby.
2.3. „Aplikace“ je aplikace s názvem MojekApka dostupná na AppStore a GooglePlay („Mobilní Aplikace“) a webovém rozhraní Lab In na adrese https://labin.cz/ („Webová Aplikace“).
2.4. „Cena“ je finanční částka hrazená za vytvoření Rezervace a poskytnutí Služby.
2.5. „DPH“ je daň z přidané hodnoty dle platných a účinných právních předpisů.
2.6. „Občanský zákoník“ je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.7. „Odběrové místo“ je odběrové místo, laboratoř nebo ambulantní pracoviště uvedené v seznamu dostupném v Mobilní či Webové Aplikaci, ve kterém dochází k poskytování Služby nebo její části.
2.8. „Pojištěnec“ je osoba, která má platné zdravotní pojištění nebo které je poskytnuta Služba na základě žádanky předepsané od ošetřujícího lékaře.
2.9. „Rezervace“ je Váš návrh na uzavření Smlouvy s Lab In.
2.10. „Samoplátce“ je osoba bez zdravotního pojištění nebo osoba, která má zájem o poskytnutí Služby na vlastní žádost.
2.11. „Služba“ je služba odběru biologického materiálu a vydání laboratorního výsledku, kterou lze objednávat prostřednictvím Webových stránek nebo Aplikace.
2.12. „VOP“ jsou tyto všeobecné obchodní podmínky.
2.13. „Výsledky“ jsou laboratorní výsledky, vyhodnocení či posouzení vašeho zdravotního stavu, které Vám Lab In předá v souvislosti s poskytnutím Služby.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím Aplikace. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za Váš přístup k internetovému připojení), žádné další náklady ze strany Lab In nejsou nad rámec Ceny účtovány. Přijetím VOP souhlasíte s tím, že jsou prostředky komunikace na dálku využívány.
3.3. K uzavření Smlouvy je třeba, abyste v Aplikaci vytvořili návrh objednávky, resp. Rezervaci a následně uhradili Cenu nebo (pokud Cenu neuhradíte při dokončení Rezervace) abyste potvrdili Rezervaci přes e-mail kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“. V tomto návrhu musíte zvolit nebo uvést následující údaje:
- odběrové místo, ve kterém má dojít k poskytnutí Služby;
- typ poskytnuté Služby (např. odběr žilní krve, odběr moči apod.);
- informace o Ceně;
- Vaše identifikační, kontaktní a další údaje potřebné pro poskytnutí Služby jako je Vaše jméno a příjmení, datum narození, pohlaví, e-mailová adresa, telefonní číslo, přičemž tyto údaje musíte uvést povinně; kromě toho můžete dobrovolně uvést také informace o způsobu úhrady Ceny, kód Vaší diagnózy, Vaše číslo pojištěnce a případně i vaši pojišťovnu a adresu Vašeho bydliště.
3.4. V průběhu tvorby návrhu objednávky můžete až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Vytvořit rezervaci a zaplatit“ nebo „Vytvořit rezervaci“ odešlete objednávku a vytvoříte Rezervaci. Před stiskem tlačítka je nutné potvrdit seznámení se a souhlas s těmito VOP a případně s dalšími dokumenty, pokud je seznámení označeno jako povinné. Pokud tak neučiníte nebude možné Rezervaci vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko uvedené v rámci rezervačního procesu. Po stisku tlačítka „Vytvořit rezervaci a zaplatit“ nebo „Vytvořit rezervaci“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Lab In.
3.5. Rezervaci Lab In obratem po jejím doručení potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou v Rezervaci. Součástí potvrzení bude shrnutí Rezervace a tyto VOP.
3.6. VOP ve znění účinném ke dni Rezervace tvoří nedílnou součást Smlouvy. Pokud některá část VOP odporuje tomu, co bylo dohodnuto v rámci procesu Rezervace, bude mít tato konkrétní dohoda před VOP přednost.
3.7. Na straně Lab In mohou nastat případy, kdy nebude moci Službu v rezervovaném termínu v daném Odběrovém místě poskytnout, například z důvodu, že nebude možné zajistit včasné a úplně poskytnutí Služby včetně předání Výsledků apod. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nebude Lab In moci Službu poskytnout, bude Vás Lab In kontaktovat a učiní nabídku na změnu Rezervace, případně od Smlouvy odstoupí. Pokud se k nabídce na změnu Smlouvy nevyjádříte ani do 3 dnů od jejího doručení, dochází k zániku smluvního vztahu založeného Smlouvou. Pokud jste již uhradili Cenu, bude Vám ze strany Lab In vrácena, a to do 14 dnů ode dne skončení smluvního vztahu.
3.8. V případě, že v rámci Aplikace nebo v procesu před vytvořením Rezervace bude uvedena zjevně chybná Cena, není Lab In povinen Službu za tuto Cenu poskytnout ani v případě, že obdržíte potvrzení Rezervace. V takové situaci Vás bude Lab In bezodkladně kontaktovat a zašle Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti ceně uvedené při Rezervaci. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy novou nabídku Lab In potvrdíte. V případě, že nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Lab In oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných poskytovatelů nebo chybí či přebývá cifra či desetinná čárka.
4. REZERVACE
4.1. Výběrem odběrového místa, Služby a termínu, vyplněním objednávkového formuláře, zakliknutím tlačítka „Vytvořit rezervaci a zaplatit“ a zaplacením Ceny, nebo (pokud Cenu neuhradíte při dokončení Rezervace) potvrzením Rezervace přes e-mail kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“ dochází k vytvoření Rezervace. Pokud do jedné hodiny od odeslání tohoto potvrzovacího e-mailu nepotvrdíte Rezervaci, bude Rezervace automaticky zrušena.
4.2. Rezervaci je možné vytvořit přes Aplikaci nebo jiným způsobem, pokud se na tomto jiném způsobu s Lab In výslovně a předem dohodnete.
4.3. Při vytvoření Rezervace a před poskytnutím Služby je Vaší povinností poskytnout Lab In správné, úplné a pravdivé informace.
4.4. V den rezervované Služby máte povinnost se nejpozději v čas zahájení Služby zvolené při vytvoření Rezervace dostavit na Odběrové místo, které jste zvolili při vytvoření Rezervace. Pokud se na odběrové místo dostavíte více než 15 minut po začátku rezervovaného termínu, není Lab In povinen Vám Službu poskytnout. Zároveň máte povinnost před zahájením poskytování Služby předat Lab In doklady totožnosti či dokumenty, a to zejména nikoliv však výlučně doklady totožnosti a dokumenty, které Lab In uvádí v Aplikaci nebo v samostatných pokynech.
4.5. Pokud po vytvoření Rezervace zjistíte, že se na rezervovaný termín Služby nebudete moci dostavit, sdělte to neprodleně Lab In, a to buď přes e-mail , telefonicky na čísle 800183675 nebo v Aplikaci, aby došlo ke zrušení Rezervace. Lab In v takovém případě není povinen Vám nabídnout nový termín. Pokud následně budete chtít poskytnout Službu, bude nutné vytvořit novou Rezervaci v Aplikaci.
5. POSKYTNUTÍ SLUŽBY
5.1. Veškeré informace o Službě Vám Lab In poskytne v Odběrovém místě před zahájením poskytování Služby. Pokud budete mít ke Službě jakékoliv dotazy, připomínky či výhrady, jste povinní je sdělit nejpozději před zahájením poskytování Služby (tedy např. před zahájením odběru biologického materiálu).
5.2. Lab In je před poskytnutím Služby oprávněný zkontrolovat Vaši totožnost žádostí o poskytnutí průkazu pojištěnce, případně dalšími způsoby, které vyžadují právní předpisy. V případě neprokázání totožnosti v nutných případech, má Lab In právo Službu neposkytnout a od Smlouvy bez dalšího odstoupit.
5.3. Berete na vědomí, že podmínkou poskytnutí Služby je Váš podpis dokumentů, které Vám budou předloženy před poskytnutím Služby (zejména před odběrem biologického materiálu), jako je poučení o rizicích spojených s danou službou zdravotní péče nebo tzv. informovaný souhlas. Pokud nedojde k udělení souhlasu z Vaší strany, nemůže Vám Lab In poskytnout rezervovanou Službu.
5.4. Lab In se zavazuje poskytovat Službu v souladu s právními předpisy, zejména se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, a Vašimi pokyny a vynaložit maximální úsilí k tomu, aby Výsledky byly přesné a úplné. Berete ale na vědomí, že Lab In neodpovídá za nepřesnost nebo neúplnost Výsledků, pokud je nepřesnost nebo neúplnost způsobena objektivními důvody nezávislými na Lab In. Stejně tak Lab In neodpovídá za nepřesnost nebo neúplnost Výsledků v případě, že nedojde k dodržení pokynů ohledně správného odběru biologického materiálu, pokud si odběr provádíte sami, nebo pokud nedojde k dodržení pokynů ohledně Vašeho fyzického stavu (např. pokud nedojdete na odběr krve na lačno apod.).
5.5. V rámci poskytování Služby máte povinnost řídit se pokyny personálu Lab In. V důsledku porušení pokynů personálu Lab In, neposkytnutí, zamlčení nebo uvedení nepravdivých a neúplných informací týkajících se Vašeho zdravotního stavu, mohou být Výsledky nepřesné.
5.6. Lab In není v jakémkoliv rozsahu odpovědný za vznik škody, která by Vám vznikla v důsledku Služeb nebo využití Výsledků.
5.7. Ke splnění povinností Lab In dochází předáním Výsledků. Výsledky mají pouze informativní charakter a není možné z nich vyvozovat závěry ohledně Vašeho celkového zdravotního stavu. Lab In není povinen Vám např. interpretovat Výsledky, vyvozovat z nich závěry ohledně vašeho zdravotního stavu, vysvětlovat obsah a význam Výsledků apod.
5.8. Lab In Vám Výsledky zpřístupní dle časové dostupnosti uvedené v Seznamu vyšetření v Aplikaci. Berete ale na vědomí, že informace o časové dostupnosti jsou pouze orientační, nemáte nárok na zpřístupnění Výsledků v uvedeném čase a Lab In ale nenese odpovědnost za zpřístupnění Výsledků. Výsledky Vám Lab In zpřístupní v Aplikaci, o čemž Vás bude informovat prostřednictvím e-mailové adresy nebo Aplikace. Lab In ale neodpovídá za zpoždění se zpřístupněním Výsledků způsobené třetími stranami, pokud jsou tyto třetí strany do vyhodnocení a přípravy Výsledků zapojené.
6. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
6.1. K okamžiku uzavření Smlouvy Vám vzniká závazek uhradit Lab In sjednanou Cenu.
6.2. Cena je vždy uvedena v měně CZK v rámci Mobilní či Webové Aplikace v procesu před vytvořením Rezervace.
6.3. Způsob úhrady Ceny závisí na tom, jestli se v rezervačním formuláři v procesu před vytvořením Rezervace označíte jako Samoplátce nebo Pojištěnec zakliknutím tlačítka „Pojišťovna“.
6.4. Cenu máte povinnost uhradit buď v Aplikaci, platební kartou na vybraných Odběrových místech, které platbu kartou umožňují, či hotově na Odběrovém místě.
6.5. Pokud jste zvolili možnost úhrady Ceny v Aplikaci, máte povinnost uhradit celou Cenu v rámci procesu vytvoření Rezervace, a to prostřednictvím platební brány, na kterou budete automaticky přesměrováni. K vytvoření Rezervace v tomto případě dojde až po uhrazení celé Ceny. Pokud nebude Cena prostřednictvím platební brány uhrazena během 60 minut po přesměrování na platební bránu, dojde k automatickému zrušení předpřipravené Rezervace a uvolnění zvoleného termínu pro ostatní uživatele.
6.6. Pokud jste zvolili možnost úhrady Ceny platební kartou na vybraných Odběrových místech, které platbu kartou umožňují, nebo hotově na Odběrovém místě, máte povinnost uhradit celou Cenu nejpozději před poskytnutím Služby či její části v Odběrovém místě (tedy zejména před provedením odběru biologického materiálu). Pokud nebude Cena v uvedené lhůtě uhrazena, je Lab In oprávněný od Smlouvy odstoupit a nemá povinnost Službu poskytnout, tedy nemá povinnost provést odběr biologického materiálu ani vyhotovit laboratorní výsledek a předat Vám Výsledky.
6.7. Pokud jste v rezervačním formuláři zvolili možnost Samoplátce, máte povinnost uhradit Cenu v plné výši.
6.8. Pokud jste v rezervačním formuláři zvolili možnost Pojištěnce, může dojít k úhradě části nebo celé Ceny prostřednictvím Vaší zdravotní pojišťovny. Berete ale na vědomí, že rozhodnutí o proplacení Ceny ze strany zdravotní pojišťovny je rozhodnutím pouze zdravotní pojišťovny a že Lab In nemá vliv na to, jestli k proplacení Ceny ze strany zdravotní pojišťovny dojde či nikoliv. Lab In nemá povinnost Vás informovat o podmínkách zdravotní pojišťovny o proplacení Ceny. Pokud ze strany zdravotní pojišťovny dojde k úhradě pouze části Ceny, máte povinnost Lab In uhradit rozdíl mezi celkovou Cenou a částí Ceny uhrazené zdravotní pojišťovnou. Pokud ze strany zdravotní pojišťovny dojde z jakéhokoliv důvodu k neuhrazení celé Ceny, máte povinnost uhradit Lab In Cenu v plné výši.
6.9. Poskytovatel je plátcem DPH. Cena je tak uvedena včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
6.10. Daňový doklad – faktura bude ze strany Lab In vystaven nejpozději po uhrazení Ceny, poskytnutí Služby a předání Výsledků.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Lab In zaručuje, že Služba vč. Výsledků budou poskytnuty bez vad, zejména pak, že Služba vč. Výsledků:
- mají vlastnosti, které s Vámi byly dohodnuty, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které byly u popisu Služby a Výsledků uvedeny, případně takové, které lze s ohledem na povahu Služby očekávat;
- jsou vhodné pro účely, které byly uvedeny, nebo pro účely, které jsou u služeb tohoto typu obvyklé;
- jsou v odpovídajícím rozsahu, který je možný s ohledem na popis Služby a Výsledků očekávat;
- splňují požadavky, které na ně kladou právní předpisy.
7.2. V případě, že budou mít Služba vč. Výsledků vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek podle odstavce 7.1., můžete takovou vadu oznámit Lab In a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Službu vč. Výsledků reklamovat) zasláním písemné reklamace na e-mailovou adresu či zasláním dopisu na adresu uvedenou u identifikačních údajů Lab In nebo jiným prokazatelným způsobem. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 1 VOP. Při uplatnění práva z vadného plnění musíte zvolit, jak chce vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle odstavce 7.4., bez souhlasu Lab In změnit. Reklamaci Lab In vyřídí v souladu s uplatněným právem z vadného plnění.
7.3. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
- na odstranění vady dodáním Služby vč. Výsledků bez vady, nebo dodáním chybějící části Služby vč. Výsledků (v takovém případě může dojít k tomu, že bude nutné provést odběr biologického materiálu znovu),
- na přiměřenou slevu z Ceny,
- na odstoupení od Smlouvy.
7.4. V případě, že zvolíte vyřešení dle čl. 7.3. a) a Lab In vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, nebo sdělí, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, máte práva dle čl. 7.3. b) a c), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali. V případě, že si nezvolíte způsob řešení vady, máte pouze práva uvedená v čl. 7.5.
7.5. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
- na odstranění vady dodáním Služby vč. Výsledků bez vady, nebo dodáním chybějící části Služby vč. Výsledků (v takovém případě může dojít k tomu, že bude nutné provést odběr biologického materiálu znovu),
- na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však Lab In vadu neodstraní včas nebo neoprávněně odmítne vadu odstranit, vzniká Vám právo požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z Ceny nebo od Smlouvy odstoupit.
7.6. Do tří dnů od obdržení reklamace Lab In na Vaši e-mailovou adresu uvedenou při vytvoření Rezervace potvrdí, že ji obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídí Lab In bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení, a to včetně zaslání informace na e-mail, který je uvedený v potvrzení o uplatnění reklamace. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat slevu z Ceny.
7.7. O uplatnění reklamace vystaví Lab In písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a jaké jsou kontaktní údaje, na které Vám Lab In zašle informace o vyřízení reklamace. O vyřízení reklamace Vás bude Lab In informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených a prokázaných nákladů.
7.8. Uplatnění práv z vadného plnění a reklamace akce se řídí ustanovením § 1810 a násl., § 1820 a násl. a § 2099 a násl. Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
7.9. Ustanovení tohoto článku se na Vás vztahují v případě, že jste spotřebitelem, tedy osobou, která vytváří Rezervaci a objednává poskytnutí Služeb mimo rámec své podnikatelské činnosti.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY, STORNO PODMÍNKY
8.1. K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Lab In a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních VOP, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
8.2. V případě, že jste spotřebitelem, tedy osobou, která vytváří Rezervaci a objednává poskytnutí Služeb mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, pokud v této lhůtě nedošlo k započetí poskytování Služby (tedy k započetí odběru biologického materiálu). Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu na e-mailovou adresu nebo dopisu na adresu Poskytovatele). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 2 VOP.
8.3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, že Služba již byla plně poskytnuta. V případě plnění za úplatu však nelze odstoupit pouze v případě, že plnění započalo s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Lab In Vás poučil, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od Smlouvy ohledně těchto splněných částí.
8.4. Lhůta k odstoupení od Smlouvy se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.5. Pokud k již z Vaší strany došlo k úhradě Ceny, bude Cena v případě odstoupení od Smlouvy vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený při odstoupení od Smlouvy.
8.6. Lab In je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než poskytne Službu, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Službu poskytnout (zejména důvody na straně třetích osob, nedostatek zdravotnického materiálu potřebného pro poskytnutí Služby a vyhotovení laboratorních výsledků apod.). Lab In může také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste při Rezervaci uvedli záměrně nesprávné informace.
9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
9.1. Lab In není ve vztahu k Vám vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
9.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Lab In a Vámi, pokud jste spotřebitelem, ze Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
9.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10. ZÁVĚŘEČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Veškeré právní vztahy související se Smlouvou se řídí českým právem. Spory budou strany řešit nejprve smírně. Pokud nedosáhnou smírného řešení sporu, budou spory rozhodovat obecné soudy České republiky.
10.2. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (živelní pohromy, embarga, stávky, včetně plánovaných stávek, válka, epidemie, provozní poruchy, kybernetické útoky, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Lab In odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máte Vy i Lab In právo od Smlouvy odstoupit. Dojde-li k neplnění závazku z důvodu vyšší moci, nezakládá to podstatné porušení Smlouvy.
10.3. Neplatnost, neúčinnost, zdánlivost či nevymahatelnost jakékoliv části Smlouvy nemá vliv na zbývající části Smlouvy. Strany nahradí jakoukoliv neplatnou, neúčinnou, zdánlivou či nevymahatelnou část smlouvy částí platnou, účinnou, nikoliv zdánlivou a vymahatelnou se stejným obchodním a právním významem do 14 dnů ode dne, kdy obdrží žádost od druhé strany.
10.4. Lab In může postoupit Smlouvu jako celek své přidružené osobě i bez předchozího písemného souhlasu Uživatele. Za přidruženou osobu se považuje jakákoli osoba, která s Lab In tvoří podnikatelské seskupení, zejména osoba ovládající, ovládaná nebo pod společnou kontrolou.
10.5. Přílohou VOP je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
10.6. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. 12. 2024.